Tormen
Historie: Vůz se zrodil roku 1987 a z továrny vyjel v barvě oranžovo-červené, jde o klasického Rapida 130 5-speed.
Až do mé garáže: To co na něj přidělali předchozí majitelé je vidět na obrázku, jedalo se o nabarvení kliček stahování, páček na otev. dveří, v nárazníku byli díry pro přídavné světlomety, prostě všechno co se dalo bylo znehodnoceno.
A při poslední jízdě byl znehodnocen i motor, a to byl důvod k jeho prodeji.
V mé garáži: Po dotažení do mé garáže šel motor okamžitě ven. Ten dostal do ruko známí, který jich už pár udělal a jelikož jsem já ani on nespěchal, mohl jsem mezitím připravit karosérii. Nejprve se vůz kompletně rozebral a viměnili se všechny plkechy co byli poškozené, nutno dodat že nebyl v tak špatném stavu, jen zadní lemy, přední blatníky a přední čelo.
Spodek se nastříkal tlumexem a kompletně se zrepasovala přední i zadní náprava, kotouče, bubny, prasátka atd.
A k tomu všemu se musela zadní náprava přerovnat a vyztužit aby nedělala ošklivé "Áčko", které dělá každá škodovka s lebrovými nápravami. A tlumiče jsem vybral HP rally, vůz je stabilnější, ale není až tolik tvrdý, přece jen jsem chtěl vůz na "denní ježdění" (kromě zimy, to nejezdím).
Pak se vůz přesunul lakyrníkovi, na Coupé se hodí jedině červená, tak jsem vybral barvu s označením Ferrari Rosso Corso (300.12), s lakem. Rámeček okolo dveří, prostor pro zadní SPZ a tzv. "B" sloupek a všechny lišty se stříknuli černou matovou. To opticky celý vůz sníží, nárazníky, masku a zrcátka jsem nechal taky černé. Strechovice byla špinává a tak jsem ji fouknul černým sprejem na koženku.
A tu už přišel motor. Vyčištěný jak z venky, tak zevnitř, upravená hlava tvarem spalovacích prostor, písty favorit, klika favorit, dynamicky a staticky vyvážené, kompresní poměr 1:12, zapalování favorit (bezkontakt), spojka Sachs 190, převodovka 5-ti kvalt 3,9, otevřené sání vzduchu dle Erman a samozdřejmě se museli pozměnit trysky v 1 i 2 komoře, původní myšlenka o výfuku byla Sebring, ale nepodařilo se ho sehnat tak jsme našli řešení a použili jsme zbylí zadní díl z VW Golf (TD), zvuk podobný jako Sebring. Výkon cca 80PS a max dosažená rychlost 190km/h. Spotřeba 7,8l/100km.
A pak teprv přišla ta "čistá práce". Nastrojit interiér, ten se ponechal původní, protože je nejhezčí, jen se přehodil sdružený přístroj kulatý za hranatý a vše co bylo nějak poškozené se koupilo jiné. Sedačky zůstali původní, jen u předních se vyměnily lišty s aretováním na jedné straně za lišty z favorita, na kterých je aretování na obou stranách, sportovní pásy 3-bod. Natahali se dráty, do každých dveří po 15vodičích na centrál, repro, el. stahování, signalizace uzamčení vozu blikají LED diodou, osvetlení klik po světlech a osvetlení venkovního prostoru po otevření dveří, který je osvětlen 5ti LED vysokosvítivími. Navíc jsem namontoval i zpožděné zhasínání interiéru, které nechá po nastoupení (vystoupení) ještě rozsvícený interiér asi 5s, ale při uzamčení centrálem, nebo nastatování se zhasne hned. Další dráty se natahali do zadního prostoru pro repro, sub-woofer a zesilovač, pro sdružený přístroj jsem zapojil i signalizaci ruční brzdy, pásů a sytiče. Ještě pád drátu do prostoru motoru pro tlak a teplotu oleje, zhasnutí osvětlení SPZ. Budíky na tlak a teplotu oleje se nachází v panelu uprostřed přístrojové desky, pod rádiem je další panel s přídavnými tlačítky (sirána, vypnutí osvětlení SPZ, vypnutí Sub-wooferu, ovládání centrálu). A samozdřejmě dráty k autorádiu. Navíc jsou potkávací světla aktivovány až po nastartování a při zhasnutém motoru svítí jen parkovací, a pod masku jsem schoval přídavná dálková světla. Takže drátů je tam opravdu dost.
Z venky se celý vůz nastrojil okny, ty jsou pokovéná vzadu 3x60% a v předu 4x30%, samozdřejmě s homologací, lišty pod okny a střešní lišty, kliky z favorita, zrcátka Beskyd Sports, přední maska s mračítky Mattig, bílé přední blinkry, boční blinkdy z Felicie, a zadní červeno-bílí plast přes světla. Kola pro nedostatek peněz byla ponechána původní 13", až na to, že zadní se nechali na soustruhu upíchnout u venkovního lemu a mezi něj se přivařil plech o tloušťce 3,81cm (tedy z původních 4,5palců se stalo 6 palců a nechají se na ně obout 195ky), nechali se opískovat a nastříkat stříbrnou s lakem.
Závěrem: Vůz je v takovém stavu, ve kterém jsem ho chtěl mít, vím že by se nechal udělat i lépe, ale za mých finančních podmínek si myslím že tu ujde, a lidi se docelá otáčejí. Sednu a jedu, žádný problém, mám už ho přes rok a bez větších potíží. V zimě teda nejzdím a není noc co by nebyl v garáži.
|