Tak jde čas se Škodateamem
Kdo jsme a co děláme ?
Koncem roku 1999 se jistý fanda Škodovek a majitel vozu Škoda 110R rozhodl, že na Internetu je pramálo informací o jeho milovaném voze a tak vytvořil svoje vlastní Internetové stránky. Zprvopočátku se jednalo o pár historických dat a fotografie vozů z navštívených srazů. Postupem času přibývaly články i ostatních nadšenců, plánky, návody, úpravy. Vyměňování nápadů, rad a zkušeností se stalo na denním pořádku a bylo jen otázkou času, kdy přišla myšlenka zorganizovat vlastní sraz vozů Škoda. Několik zkušeností z jiných srazů už jsme měli a tedy jsme přesně věděli, jak to nechceme dělat.
Co nás vedlo k pořádání srazů ? Snaha podpořit a hlavně dát dohromady mladé fandy automobilismu a automobilového tuningu. Absence podobných setkání v našem regionu. Pocit že v amatérském automobilovém sportu se nic neděje, žádné jízdy zručnosti, žádné orientační závody, prostě nic…
První sraz dostal pracovní název "Jaro 2002 aneb neprobouzí se jen příroda ale i škodovky" a začalo se s přípravou klasického jednodenního hospodského srazu. Přijede pár aut, všichni zasedneme v hospodě a budeme klábosit o čem jiném než o autech. Abychom věděli kolik lidí přijede, spostili jsme na internetu předběžnou registraci. To, co se pak dělo, nás všechny překvapilo, přihlašovalo se víc a víc aut a nakonec registrace skončila někde u 80. A tak jsme se museli připravit. Zorganizovali jsme soutěže o nejhezčí vůz srazu, orientační závod a jízdu zručnosti. Když pak nastal kýžený datum, nestačili jsme se divit. Na sraz přijelo 83 vozů a my jsme všechno zvládli bez větších problémů. Večer, když pak všichni odjeli, alespoň pořadatelé zasedli do hospody a až do rána oslavovali první úspěch. Druhý den, ještě než vyprchalo nadšení a alkoholové opojení, rozhodli jsme, že jeden sraz v roce je málo a tedy že budeme dělat kromě jarního srazu taky podzimní. Protože nám na ostatních srazech bylo líto, že sraz skončí a je ticho po pěšině, sestříhali jsme z jarního srazu film, roztřídili fotografie a vypalovali CDčka a nahrávali kazety. I toto ocenilo nemalé množství škodovkářů a tak naše snaha nevyšla vniveč.
"Podzim 2002 aneb poslední sraz bez Fridexu" Pod tímto názvem jsme začali s přípravou druhého srazu. Protože jsme se nechtěli spokojit pouze s "reprízou" srazu, připravili jsme několik novinek. Sraz už nebyl pouze jednodenní ale celovíkendový Pátek-Neděle. Protože tomuto záměru už původní kemp Ruál nevyhovoval, objevili jsme pro nás kemp Běšiny a zde zůstáváme dodnes. Přidali jsme soutěže o nejhlasitější výfuk, rallye sprint, vědomostní kvíz, manuální zručnost a vyhodnocení celého závodu. Novinkou pak také bylo předvedení všech vozů na klatovském náměstí a zábava se skupinou Snikers. Na sraz tehdy přijelo 79 vozů a v chatkách jsme vyprodali celý kemp. Sraz se nám opět vydařil, sestřihali jsme film, roztřídili fotografie a vypálená CDčka a DVDčka si opět našla své příznivce.
Rok 2002 byl pro náš pořadatelský team zlomový. Mladým klukům, kteří se dříve ani neznali, se podařilo najít nějaký cíl a společně táhnout za jeden provaz. A tak se scházíme týden co týden a vymýšlíme, co nového připravit pro fanoušky škodovek, co nového bychom chtěli zkusit dokázat.
Jaro 2003 aneb jarní tání zlepší sání Přidali jsme další novinky jako závody na počítačích, soutěž o nejlepší aparaturu, sprint na 250 metrů, přidali jsme další rychlostní zkoušku - slalom a soutěž v tahání auta na čas. Novinkou pak také bylo opékání prasete a nedělní sportovní zápolení - nohejbal. Přijelo za námi 147 vozů a přišlo se na nás podívat přes 800 diváků z okolí Klatov.
Náročnost organizace neustále rostla a s ní také rozpočet srazu. Nebyli jsme již schopni poplatit z příspěvků posádek veškeré náklady a nutností se pro nás stala podpora z řad firem. Z obou důvodů jsme byli nuceni zaštítit naši činnost živnostenským listem: Schavel Roman Pražská 155, 339 01 Klatovy IČO 73437794
Podzim 2003 aneb rychlé jízdy vánek a pak už jen zimní spánek. Podařilo se nám přidat další novinky - rychlostní zkouška v Beňovech s délkou celkem 1.6 kilometrů, přidali jsme vyhodnocování v LadyCupu a noční orientační závod s průjezdovými kontrolami a plněním úkolů. Na sraz přijelo 108 posádek a přišlo se podívat přes 400 diváků z okolí.
Protože internetové stránky byly prakticky jediným nástrojem pro komunikaci mezi námi a příznivci škodovek, zaregistrovali jsme novou doménu www.skodateam.cz a celé stránky jsme přesunuli na rychlejší a spolehlivější server. Během prvního měsíce se ukázalo, že na stránkach je větší pohyb než se čekalo a tak jsme byli nucení přejít na placený hosting.
Jaro 2004 aneb jarní tání zlepší sání. Světlo světa spatřila předstartovní Show. Protože klatovské náměstí nám již začínalo být malé, přesunuli jsme ji do bývalých kasáren na Erbenovo náměstí. Součástí předstartovní Show bylo vystoupení skupiny Snikers, a mažoretek Modern při MěKS v Klatovech. Vozidla odtud startovala do závodu ze startovní rampy. Z organizačních důvodů jsme prvně v předběžné registraci oddělili závodící a nezávodící posádky a kvůli bezpečnosti zavedli pro závodníky povinnost bezpečnostních přileb. Přijelo 135 posádek a přes 800 diváků se přišlo podívat do kempu.
Náročnost srazů nám neustále stoupala a nabalovali jsme stále nové soutěže a činnosti. Pochopili jsme, že chceme-li se neustále zlepšovat, musíme srazům dát nějaké zaměření a v tom se zlepšovat. Rozhodli jsme, že jarní srazy budeme více věnovat předvádění a podzimní srazy budou zase více o závodění.
Podzim 2004 aneb poslední sraz bez Fridexu První sraz, který měl vycházet z našich záměrů a měl se výrazněji věnovat závodnímu vyžití. Připravili jsme tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou 10 kilometrů na uzavřené trati. Přidali jsme technickou přejímku závodících vozů a rozdělili jsme vozy do skupin podle kubatury. Prvně tak v našich závodech měli na umístění šance i vozidla se slabšími motory. Přijelo přes 180 posádek a přišlo přes 900 diváků z okolí Klatov.
Po každém srazu jsme vždy sestřihali video a třídili fotografie. Po podzimním srazu 2004 jsme si prvně pronajali kino a premiéru filmu ze srazu pustili v kině. Protože se jednalo o náš již šestý sraz, zavzpomínali jsme krátkými sestřihy také na všechny minulé. Účast nás mile překvapila, ze tří čtvrtin plné kino jsme nečekali. Překvapeni byli i zaměstnanci kina, kteří se nechali slyšet "Kašleme na americký filmy, už budeme promítat jen škodovky. Takhle vyprodáno už dlouho nebylo" :)
I když internetové stránky byly naším hlavním komunikačním kanálem, byli jsme jim hodně dlužni a prakticky bez vývoje byly od prvního spuštění. V březnu 2004 se nám podařilo spustit novu podobu internetových stránek a splatit jim tak velký dluh.
Jaro 2005 aneb jarní tání zlepší sání. Podařilo se nám připravit opět spoustu novinek. Sprint startovala dvě vozidla vedle sebe, přičemž oběma byl měřen čas. Změnu podstoupil noční orientační závod - připravili jsme ho variabilně a trasa se u jednotlivých posádek lišila podle splněných úkolů. Ve "velkém" stylu na naše poměry jsme pojali předstartovní Show na Erbenově náměstí. Jediné, co se nepovedlo plně uskutečnit, byly časové kontroly při závodě ... Velkou poctou pro nás byla účast profesionální předjezdecké posádky ze "Škoda Rally Clubu", která, ač jsme to nečekali, nás pochválila. Statistika srazu 187 vozidel z toho 75 závodících, cca 900 diváků v kempu.
Podzim 2005 aneb poslední sraz bez Fridexu. Největší změnu doznal noční orientační závod. Domluvili jsme spolupráci na hradech Klenová a Velhartice. Posádky dojížděly k hradům podle itineráře a v prostorách hradu plnily dobové úkoly ... Další novinkou bylo roztřídění sprintu do skupin podle kubatury motoru. Samozřejmostí opět byly tři rychlostní zkoušky. Tímto srazem jsme prvně překonali hranici dvěstě vozů: Statistika srazu: 218 vozidel z toho celkem 77 závodníků, přes 900 diváků v kempu.
Jaro 2006 aneb jarní tání zlepší sání. Sraz plný novinek. Součástí srazu byla opět předstartovní Show na Erbenově náměstí, na které byl výrazně posílen program. Představili se tu také finalistky soutěže "Dívka Šumavy". V závodu byla představena nová rychlostní zkouška Mlázovy-Jindřichovice, kterou si všichni chválili pro vysokou náročnost a členitost terénu. Kvůli nové rychlostní zkoušce jsme výrazně posílili bezpečnost - na trati byla posádka rychlé záchranné služby a novinkou se také staly povinné nájezdy rychlostních zkoušek. Z důvodu špatného pátečního počasí jsme byli nuceni prakticky celý páteční program přesunout na neděli ... Poslední novinkou se stal nákup nových profesionálních cílových zařízení. Špatné počasí výrazně snížilo návštěvnost srazu ...Statistika srazu: 165 vozidel z toho celkem 66 závodníků, přes 400 diváků v kempu.
20. května 2006 Volba "Dívky Šumavy" Konal se galavečer, při kterém byla vyhlášena "Dívka Šumavy". Díky spolupráci s dívkami na jarním srazu vznikla myšlenka hlasování na našich internetových stránkách a volba "Dívka Škodateamu". Při galavečeru byla "Dívka Škodateamu" vyhlášena a stala se jí Tereza Kochová ze Kdyně. S touto dívkou budete mít možnost se setkávat na všech námi pořádaných akcí ...
21. května 2006 AutoMoto Burza Zorganizovali jsme první škodateam AutoMotoBurzu. Počasí opět nestálo při nás i tak ale přijelo 13 prodávajících a za nákupem přišlo přes 200 lidí z okolí Klatov. Již se těšíme na podzimní AutoMotoBurzu, do které se již chceme výrazně opřít ...
|