Autor: | | Vytvořeno: 13.03.2005 - Změněno: 25.03.2005 |
Švagr
Š120S majitel: Praskolesy u Hořovic, okres Beroun
[img:398
Trochu z historie: r.v. 1970, auto (nebo spíš jen karoserii) jsem koupil v zimě roku 1999 od kamaráda, ten vlastnil auto necelý rok, zadřela se mu převodovka a tak vyndal celý agregát, ale pak mu nezbýval čas dát to všechno dohromady. Tak jsem si přivezl samotnou karoserii s plány jak se auto od začátku předělá. Jenomže vznikl problém a já potřeboval auto, se kterým bych mohl hned jezdil, tak nezbývalo než nasadit motor a převodovku (doma jsem měl motor ze 110R). S tímhle autem jsem jezdil až do jara, kdy se začaly objevovat různé závady. Tak jsem úplně celý auto rozebral a začali jsme na něm s tátou pracovat. Auto dneska vypadá tak jak vypadá, ale neustále se na něm pracuje a vylepšuje!!!Auto jsme stavěli po vzoru vozu Škoda 120Sné žádný spoilery, křídla apod.
Trochu z techniky: Karoserie: Původní Š 100 (karoserie byla měněna v roce 1980 a od té doby zřejmě garážovaná a téměř bez koroze. Přední čelo alá 120S. Mřížka v kapotě ze zadního plata Š100. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků. Uvnitř karoserie ochranný rám vlastní výroby.Náporové chlazení tažené hadicemi vnitřkem (výborně topí, zvlášť když je venku 30C). Upravený tunel na 5 rychlostní skříň. Vzadu vzpěra mezi tlumiči. Atd.
Interiér: Sedáky MTX, 4-bodové pasy, kaplička na přístroje alá 120S, sportovní volant originál Škoda
Podvozek: Nápravy M, vpředu podložky 15 mm, vzadu 20mm, šnekové řízení (má méně otáček na plný rejd) je utažené, takže auto neplave ani při vyšších rychlostech. Pružiny sériové zkrácené vpředu o 2 závity, vzadu 1 závit. Sportovní tlumiče HP Sporting (velice doporučuji už to pak není škodovka)!!!
Převodovka: 5 rychlostí, stálý převod 4,22
Kola: V současné době "Otvíráky" s pneu 165/70 R13, ale jsou připravené "Apolla" s pneu 175/65 R13. Bohužel původní kopretiny nebo dělítka se mi nedaří sehnat.
Motor: V tomto voze je motor s pořadovým číslem 5. Původní motor 100 vyměnil kamarád za 120, který jsi při koupi nechal. Další byl motor 110LS to ještě auto bylo v "originálu". Po započetí úprav se mi tento motor zdál slabý a sehnal jsem v rámci omezených finančních možností motor 130, který jezdil do konce dubna tohoto roku. Tento motor byl víceméně sériový (byl tam i na srazu v Klatovech)! A nebyl to teda žádnej lenoch!!! Auto sním jelo dle tachometru víc jak 160 km/h po dálnici.
V současné době mám v autě motor Felicia 1.3. Úpravy: odlehčený setrvák, řemenice a přítlačák, Leštěné kanály a spalovací prostory Sportovní výfuk + laděné svody Startér Felicia Elektrické palivové čerpadlo zn. Facet Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
Auto s tímhle motorem jezdí úlně úžasně!!! Maximální rychlost nemám změřenou ale na rozjezd i na rychlost s tím udělám snad každou sériovou Felicii. Motor se nechá vytočit v pohodě na 7.500 - 8.000 otáček, ale samozřejmě na úkor životnosti.
Dále bych chtěl poděkovat tátovi za pomoc a hlavně trpělivost.
Škodě zdar!!!
Láďa
|