Pošumavský slalom CUP Janovice 2020
AKCE PŘESUNUTA!
Závodníci, slalomáři, kamarádi ...
a máme vymalováno :( Do 12. dubna jsou zakázány všechny akce nad 10/30 lidí. Slalom v Janovicích naplánovaný na 29. března se tedy odkládá. Náhradní termín bude stanoven po uklidnění situace a po úpravě kalendářů ostatních závodů a rallye. Omlouváme se.
Roman Schavel
Přihláška XLS (86kb) Přihláška PDF (151.1kb) Vyplněné pošlete na email: stipek@raz-dva.cz
čl. 1 Název seriálu: Pošumavský automobilový slalom XII. ročník 2020 Seriál soutěží o titul Mistr volantu v automobilovém slalomu 2020
čl. 2 Pořadatel a zařazené soutěže Pořadatelem seriálu je Automoto klub Pačejov v AČR. 29. března 2020/Ne - VIII. Buzerák Janovice - Škodateam klub v AČR - Roman Schavel - 603 569 053 16. května 2020/So - Mistrovství ČR v automobilovém slalomu – letiště Kadov - Ing. Pavel Štípek - 720 037 750 7. září 2019/So 17. října 2020 /So - X. Ve stopě Rallye osvobození, letiště Kadov + vyhlášení Pačejov - Radek Zajíc - 607 805 382
čl. 3 Druh podniku Automobilový slalom je rychlostní závod, kde se mění směr pomocí umělých zábran (kuželů), čímž se snižuje rychlost. Slalom je pořádán podle upravených národních sportovních řádů, standardních propozic, zvláštních ustanovení a případných prováděcích ustanovení.
čl. 4 Činovníci podniku Činovníci a pořadatelé jsou členové AMK Pačejov v AČR a jejich příznivci.
Seznam jednotlivých činovníků bude upřesněn v prováděcích ustanoveních na vývěsce u přejímky vždy v den závodu. // www.rallypacejov.cz; www.automobilovyslalom.cz
čl. 5 Trať Délka cca 1000 – 3000 metrů, šířka: minimálně 4 metry, povrch asfalt a beton Kužely z pružného materiálu (pryže) výška 30 cm. Nalevo od vozidla budou modré, napravo od vozidla budou označeny bíle. Převrácení kužele nebo jeho posunutí mimo vyznačený čtverec se trestá 2 trestnými sekundami, vynechání branky se trestá 20 trestnými sekundami (Dle standardních propozic Autoklubu ČR pro automobilový slalom). U stanoviště STOP (před čárou) musí jezdec zastavit. Nezastavení se trestá penalizací 20 sekund.
čl. 6 Vypsané skupiny, vozidla a jezdci Závodů v automobilovém slalomu se mohou zúčastnit jezdci v následujících skupinách:
Skupina A: Amatéři (příchozí) - Všichni příchozí a nezařazení ve skupině L. Pro skupinu A nejsou povoleny sportovní gumy s homologací E. Tj. pneumatiky dle „blue book“ vydávanou anglickou asociací MSA . Pro skupinu A povolené pneu kategorie 1A. Vozidla skupiny A musí odpovídat TP, musí mít zachovaný interiér včetně počtu sedadel.
Povolené úpravy: vozidlo nemusí použít rozměr disků a pneu podle TP. Skupina A1: Sériová vozidla dle platného technického průkazu (dále jen TP) do objemu 1400 cm3. Skupina A2: Sériová vozidla dle platného TP s objemem nad 1400 cm3.
Skupina L: Licencovaní - Vozidla řízená jezdci s platnou národní nebo mezinárodní licencí, včetně bývalých držitelů licencí a aktivních závodníků, nově zařazeni i jezdci, kteří se v CUPU 2018 celkově umístili na předních místech (seznam jezdců bude umístěn na oficiálních stránkách cupu). Pro skupinu L nejsou povoleny závodní pneumatiky (tj. bez homologace E). Tzn. Pro skupinu L jsou povoleny jakékoliv pneumatiky platné do silničního provozu. Vozidla skupiny L musí mít zachovaný interiér (nemusí mít však zachovaný počet míst k sezení dle TP). Povolené úpravy nad rámec skupiny A: sportovní vzduchový filtr, sportovní výfuk včetně svodu (nutné zachovat všechny díly karosérie a skel včetně sériového materiálu). Skupina L1: Upravená vozidla s platným TP do objemu 1400 cm3. Skupina L2: Upravená vozidla s platným TP s objemem nad 1400 cm3.
Skupina S: Speciály - Vozidla bez platného TP, bez platné technické prohlídky, vozidla nesplňující předpisy pro sériová vozidla (rám, pneumatiky bez homologace E), vozidla se sportovním průkazem. Skupina S1: Vozidla do objemu 1400 cm3. Skupina S2: Vozidla s objemem nad 1400 cm3.
Bez zařazení do skupiny: Motokáry, formule, speciály vyřazené ze skupiny mohou startovat na základě povolení ředitele seriálu.
Skupina J: Trofej JUNIOR vypsaná pro jezdce od 14 do 18 let, jezdící s vozidlem do 1600 cm3 bez ohledu na skupinu. Mladší jezdci mohou startovat na základě povolení ředitele seriálu. Juniora musí doprovázet zákonný zástupce, který za něho nese plnou zodpovědnost a musí být přítomen po celou dobu závodu. Skupina D: Dámský pohár vypsaný pro ženy s vozidly bez ohledu na skupinu. Skupina V: „Veteráni“ - Pohár pro jezdce ve věku nad 50 let s vozidly bez rozdílu skupin. Skupina T: „Pohár Trabant“ - Značkový pohár pro jezdce s vozidly Trabant s původním motorem bez rozdílu skupin (dle technických pravidel TWRC) Skupina Ford Puma: „Pohár Ford Puma“ - Značkový pohár pro jezdce s vozidly Ford Puma bez rozdílu skupin. (Skupina vyhodnocena pouze na závěrečném vyhlášení za celý rok při počtu minimálně 5 účastníků)
Kategorie pravidelnost: Soutěž o dosažení „shodných časů“ (1. kolo a dále 2. kolo, bez započítání trestných bodů, tzn. součet absolutních rozdílů z dopoledního kola a odpoledního kola) bez ohledu na zařazení do jednotlivých skupin. V případě přeplňování je jmenovitý zdvihový objem válců násoben koeficientem 1,7 u benzinových motorů a koeficientem 1,5 u naftových motorů. Jezdec skupiny A nebo L je povinen kdykoliv během závodu předložit osvědčení o registraci vozidla „malý TP“. Přejezd mezi cílem a startem slalomové zkoušky může být po veřejné komunikaci, jezdci skupiny S si zajistí přesun vozidla dle zákona.
Jeden jezdec se může jednoho podniku zúčastnit s maximálně dvěma vozy (v různých skupinách). Do závodu bude přijato maximálně 90 soutěžících. Pořadatel povoluje start tří jezdců na jednom vozidle po předchozí dohodě s pořadatelem (jen v případě doručení přihlášky pořadateli předem). Při tréninku a během závodu se smí nacházet ve vozidle pouze jeden jezdec, pokud ředitel závodu nerozhodne během rozpravy jinak. Neplatí pro juniory. Všichni jezdci (popř. i spolujezdci) mají povinnost mít nasazenou ochrannou přilbu a být připoutaní bezpečnostními pásy jak v tréninku, tak při vlastním závodě. Dále platí povinnost použít oblečení s dlouhým rukávem a dlouhými kalhoty.
čl. 7 Přihlášky, startovní čísla a reklama Přihlášky přes internet, z organizačních důvodů nejlépe do čtvrtka před každým závodem, na adresu stipek@raz-dva.cz, možnost přihlášení i přímo u přejímky. Startovní čísla jsou stálá na celý seriál závodů poháru po přidělení pořadatelem, jezdci jsou povinni si je uschovat. Jezdci jsou povinni startovní čísla nalepit na pravé a levé zadní okno zevnitř vozidla. Součástí startovního čísla může být reklama. Pořadatel si vyhrazuje právo na umístění dalších reklam na vozidlo. Vlastní startovní pořadí v závodě určuje pořadatel seriálu podle výsledků a podle vlastního uvážení.
čl. 8 Výše vkladu Vklad ve výši 400,- Kč bude vybírán při administrativní přejímce.
čl. 9 Předběžný časový harmonogram 07:30 - 08:45 administrativní a technická přejímka 08:30 uzávěrka přihlášek nově příchozích 08:50 rozprava 09:00 - 10:00 seznamovací jízda (skupina J - 2 jízdy) 10:10 - 12:30 start slalomu – 1. kolo (1. a 2. jízda) 12:35 - 13:25 přestávka, oběd 13:30 start slalomu – 2. kolo (1. a 2. jízda)
Cca 30 min po skončení poslední slalomové jízdy - oznámení předběžných výsledků Změny v časovém harmonogramu upřesní pořadatel v prováděcích ustanoveních.
čl. 10 Klasifikace, ceny Každý závodní den se skládá z dvou závodů. Do hodnocení každého závodu se započítávají dvě jízdy. Za tento závod se udělují pouze body. V každém závodě se jezdcům přidělují body za umístění v absolutním pořadí a ve skupinách podle následující stupnice: 1. místo 30 bodů 2. místo 27 bodů 3. místo 24 body 4. místo 22 body 5. místo 21 bod 6. místo 20 bodů ...atd. …..25.místo 1 bod
Pokud se odjede pouze 1 jízda v závodě, bude udělen poloviční počet bodů.
Součet všech jízd v daném dni (2 závody) určuje umístění v absolutním pořadí a v jednotlivých skupinách závodního dne. Poháry a ceny v jednotlivých skupinách za závodní den budou uděleny podle možností jednotlivých pořadatelů a přání sponzorů.
V každém závodním dni se jezdcům přidělují bonifikační body za umístění v absolutním pořadí a ve skupinách podle následující stupnice: 1. místo 6 bodů 2. místo 4 body 3. místo 3 body 4. místo 2 body 5, místo 1 bod
Pokud se odjedou pouze 3 jízdy v závodním dni, bonusové body se neudělují.
Do celkového pořadí Cupu v absolutním pořadí a v pořadí ve skupinách se započítávají body ze šesti uspořádaných závodů a bonifikační body ze všech závodních dní. Při rovnosti bodů rozhodne o pořadí lepší výsledek ze společně absolvovaných a započítávaných závodů bez bonifikačních bodů. Na konci sezóny bude odměněno minimálně 1.-3. místo v každé skupině (pohár + věcné ceny dle možností pořadatele). Soutěž týmů: Počet jezdců v týmu: 3-5, v týmu mohou být pouze dva jezdci ze skupin Dámy/Junior
Zápočet bodů za jednotlivé závody jen ze standardních skupin A1,A2,L1,L2,S1,S2 + Junioři a Dámy (ne Trabant a Veterán). Výsledkem týmu bude součet bodů všech jezdců ve skupinách za jednotlivé závody včetně všech bonifikačních bodů ve skupinách za závodní dny. U skupiny Dámy/Junior bude započítán výsledek jezdkyně/jezdce tak, že k výsledku ze standardní skupiny bude připočten výsledek ze skupiny Dámy/Junior bez bonifikací vydělený dvěma. Pokud se jedná o juniorskou jezdkyni tak součet všech výsledků bez bonifikací vydělený třemi. V případě změny skupiny u jezdce v průběhu roku, bude započten výsledek jezdce z nové skupiny. Pokud jezdec soutěží ve více skupinách, může se do týmové soutěže přihlásit pouze jednou v předem, před závodem vybrané skupině
Celkové hodnocení týmů: vyhlášení pořadí proběhne až na závěrečném vyhlášení výsledků.
Uzávěrka přihlášek jezdců v týmu: před startem 1. soutěžní jízdy na 1. kole Cupu. Týmy, které nebudou mít na soupisce plný počet (5 jezdců), mohou doplnit do počtu 5 před startem 1. jízdy dalšího závodního dne. Dále se mohou ve stejném čase přihlásit další nové týmy. Výsledky dosažené před přihlášením nebudou započteny.
čl. 11 Závěrečná ustanovení Jezdci včetně členů doprovodu, případně spolujezdci se zúčastní závodu na vlastní nebezpečí, sami odpovídají za veškeré škody, které způsobí pořadateli a třetím osobám. Pořadatel doporučuje každému účastníkovi individuálně uzavřít smlouvu o pojištění odpovědnosti účastníků akce za škodu způsobenou pořadateli a třetím osobám, a to účastníkem akce nebo provozem jeho vozidla při sportovní akci na uzavřené trati. Zároveň též doporučuje každému jezdci individuálně uzavřít smlouvu o úrazovém pojištění jezdce, které kryje rizika a léčebné výlohy při motoristickém sportu na uzavřených tratích. Svou účastí na sportovním podniku se jezdec vzdává formálně jakékoliv žádosti o náhradu škody v případě nehody, která se může stát jezdci na závodě nebo během cesty ze stanoviště na místo závodu a zpět. To platí také vůči pořadateli a vůči činovníkům, ostatním jezdcům a jejich pomocníkům. Pořadatel si vyhrazuje právo na změny těchto propozic. Jednotlivé články budou upřesněny při každém závodě vydáním prováděcích ustanovení.
Za Automoto klub Pačejov v AČR Ing. Pavel Štípek, stipek@raz-dva.cz
|