Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Giom 1
V názvu jsou zašifrována slova ,;garáž deseti motoristů". Vůz postavil ve své garáži František Nemec z Piešfan za pomoci svých devíti přátel. Vůz poháněl za zadní nápravou uložený motor Fiat 1600 2x OHC, upravený Ladislavem Dubóczym pro skupinu B 5. Měl objem 1 608 cm' (f?3 80 mm x 80 mm) a dosahoval výkonu 95,7 kW (130 k) při 8 0001/min. Byla použita spojka Fichtel & Sachs a převodovka Škoda 100, přepracovaná ing. Ondřejíkem na pětistupňovou.Samonosnou ocelovou karosérii navrhli P. Chudý a Fr. Nemec. Její žákladní nosný rošt vytvářela podlaha z karosérie vozu Škoda 100. Lepené čelnf sklo bylo ploché, zhotovené na zakázku. Nápravy Š 100 měly tlumiče Koni a kotoučové brzdy Girling. Pro normální silniční provoz se používala plechová kola Škoda s pneumatikami Barum, pro sportovnf účely kola elektronová a pneumatiky Dunlop.Automobil měl sportovní premiéru při jednom ze závodů do vrchu mistrovství Slovenska v roce 1973, později si na něm Fr. Nemec vyjezdil první výkonnostnf třfdu, což znamenalo postup do mistrovství ČSSR.
|