Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Gazela B5
Gazela pocházela z Havířova, kde ji v roce 1974 postavil jezdec Z. Válek za pomoci svého otce a pěti přátel. Vůz byl upraven z karosérie Š 110 R, snížené v bocích 0 80 mm a ve sloupcích střechy o 70 mm. Pi`ednf i zadní přepracované části se musely nejprve modelovat ze sádry přímo na skelet karosérie a z nich potom sejmout formy pro výrobu nových laminátových částí karosérie. Dvei`e byly zaskleny organickým sklem a zadní boční skla nahradily žaluzie. Další žaluzie se nacházela na zadní splývající části. Automobil poháněl před zadní nápravou uložený čtyPválcový motor BMW Alpina se vstřikováním paliva, o objemu 1 990 cm' (f~f 89 mm x 80 mm), upravený na výkon 117,8 kW (160 k) při 7 4001/min. Používala se jednolamelová suchá spojka z vozu Porsche a vývojová pětistupiiová převodovka z T 603. Vůz měl řízenf vpravo a řadicí páka u dveří se proto pro snadnější nastupování a vystupování sklápěla. Náporový chladič vody se nacházel v přední části vozu. Vpředu byla upravená náprava Š 110 R, zadní náprava měla ramena se šikmou osou kývání a poloosy Porsche. Z téhož vozu pocházely také kotoučové brzdy. Na obou nápravách byly tlumiče Koni - Sport a elektronová kola MTX s pneumatikami Dunlop. Automobil vážil 870 kg.
|