Drakouš
Š110R - Drakouš majitel: 475
Stav k 17.10.2001
Technický popis: Škoda 110R , rok výroby 1972 , červená barva , alarm , imobilizér
Motor: Původní 110R , karburátor SEDR , svíčky Brisk N17 , předělaný plyn (je to trochu vidět na fotce)
Převodovka: Původní čtyřkvaltová
Karosérie: Starší typ bez větracích mřížek u zadních oken , dvouoké přední čelo , po celkové GO , černý interiér , palubka ve dřevě (tapeta) , celokoberec , sedačky původní anatomické 110R z eRka r.v. 12/79 , rádio schované v kastlíku a 4x repro
Nápravy: původní 110R po GO , nové tlumiče , brzdy ,pružiny
Kola: Zatím bohužel 14" s orig.poklicemi
Trochu z historie: Na jaře 1999 jsem za 6000,-Kč koupil Š 130 s pětikvaltem a hned ji s tátou vyměnil za eRko , ve kterém tehdy jezdil. Každý mi nadával a měl mě za vola , ale já si myslel svoje. Erko bylo oranžové se spoustou hnědočervené základovky , r.v.12/79. Přetřel jsem ho na modro , vyměnil přední sedačky za sedačky z Fordu Taunus 2.0 a jezdilo se. Začátkem léta 2001 se brácha rozhodl , že mi tu škodovku po tátovi nechá , protože táta si mezitím koupil džíp Suzuki a auto zdědil brácha , který ho zrasil. Použil jsem z něj jen ten pětikvalt , který jsem si hned namontoval do Modrého šípu. Protože už prodělal i výměnu motoru (prasklá hlava) na motor ze 120 po kompletní GO , jelo to dost dobře , maximálně tak 165 km/h , což si myslím není špatný bez jakýhokoliv odlehčení a ladění. Na karburátor z Š 105.
Jenže koroze je koroze a tak jsem se rozhodl pro koupi nového vozu.Na inzerát v annonci jsem sehnal tenhle , jel se na něj do Prahy podívat a byl můj. Za 25 000,-Kč. Tohle eRko je po naprostý GO , jen jsem vyměnil výfuk , svíčky , víčko rozdělovače a takový maličkosti. Ještě jsou na řadě hrnce pro světla. Auto je celý nastříkaný nějakým černým sajrajtem proti korozi. Dřívější majitel byl automechanik a je to poznat. Je fakt v perfektním stavu , jen na pár místech je trochu horší lak , ale to se opraví snadněji než shnilé podběhy. Já jsem elektrikář , dokážu si udělat spoustu věcí , ale nemám rád opravy pomocí flexy , kladiva a svářečky a podle hesla "Co oči nevidí , to srdce nebolí" si nechávám dělat takovýhle věci u kámoše.
Už od začátku si myslím,že konstrukce eRek naprosto předběhla svou dobu a je to vidět ještě dneska.Proto jsem nechal tátovi tenkrát tu Š 130 , i když taky nebyla nic moc. Brácha ten motor bohužel zlikvidoval a zbavil se ho dřív , než jsem ho stačil zastavit.
Stav k 17.10.2001: - Fólie v zadních oknech,ale není to ono,až budou peníze,bude tónování - Sportovní zrcátka,ne sice Beskyd,ale aspoň něco.Jsou v originál úchytech,tudíž není problém je vyměnit - Převařené (otočené) disky 13" obuté 165/80 Matador,po zimě přijdou Pirelli 175/70 - Přední spoiler,ještě by to chtělo něco dozadu - Interiér - dřevěná tapeta - Druhý motor topení
Další plány - Za 14 dní pětikvalt a odlehčení setrváku - Přes zimu výměna pár plechů - Po zimě nový lak + nové obutí - Snížení podvozku asi na pružinách - Střešní okno - Možná čtyřoko dopředu a do něj chladič,pozinkovaný fungl nový čelo už je doma
Plány do budoucna: -Samozřejmě pětikvalt , až ho demontuju z Modrého šípu. -Pochromovat sání -Předělání rádia pod popelník. V kastlíku je sice schované , ale blbě se ovládá a já bez rachotu ani ránu... -Lepší obutí , rozhodně 13". Vím o chlapovi, co má dvě eRka v garáži a má na ně kopretiny , ale nechce je pustit... -Rozšíření náprav. Mám eMkové z té škodovky , přední je po kompletní GO , hřeben , zadní tak 80% -Spojlery dopředu i dozadu , prostě tuning , sportovní zrcátka , střešní okno -No a nějakej lepší motor, aby to jezdilo+odlehčení -V současnosti řeším dilema jestli montovat širší nápravy nebo sehnat 13" disky a posunout středy. Drakouš je ve skvělém stavu a mně se do něj nechce barbarsky zasahovat....
Michal Peths
|