ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
581 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Deník Škoda 130 LR

Deník Škoda 130 LR

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 110R

>

Dan

 <<



Autor:
78585+8700 (471339)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 13.03.2005 - Změněno: 21.03.2005

Dan



Š110R -
majitel: Dan

místo výskytu:

Jak to všechno začalo

!Dan
!Dan
!Dan


A výsledek ?

!Dan
!Dan
!Dan
!Dan


!Dan
!Dan
!Dan
!Dan


!Dan


Technický popis:

Motor:

Škoda 120 LS v eRkovém bloku, vačka Š110R ( 247/247 ) leštěné kanály, sací potrubí orig. z eRka, klika přebroušená, válec+písty nové, pístní kroužky Gotze, karburátor SEDR 2933 přetryskovaný, svíčky Champion L82YC, alternátor Bosch 12V/120A

Karoserie:
Čtyřoké čelo, kastle model 1980, zatím černé nárazníky a ozdobné lišty, interiér laděn do modra, nově čalouněné sedačky ( vlastní práce )

Nápravy:
Š120 úzký typ, pětistupňová převodovka ze Š130, stálý převod 3.9, nové tlumiče.

Kola:
anglická METEOR II - 5Jx13", pneu 175/70 R13 Michelin Energy

Jízdní výkony:
Maximálka ani zrychlení zatím neměřeno - kvůli čerstvému motoru, zatím jsem jel 140 km/h

Historie:
Auto zakoupeno v roce 1999 za 5.000,- Kč. Byla to totální vražda. Bez podlah, podběhů, kapoty shnilé, motor nešel ani nastartovat a kompresní tlaky měl 7,7,8,6. Skoro vše bylo původní ale totálně zdevastované. Musím tímto poděkovat svému tátovi, bez jehož vydatné pomoci by auto určitě už nikdy nejelo. Tak jsme se pustili do práce. Rozdělávat šlo vše dobře, protože se 90% všech šroubů ukroutilo. Auto bylo během pár dnů úplně odstrojené. Holý skelet dostal komplet nové podlahy, podběhy, přední blatníky, a zadní čelo, zánovní kapoty a dokonce i kousek střechy. Už jsem si myslel, že to nikdy nedáme dohromady. Po dlouhém období období přišlo období nátěrů.

Při vyvařování kastle se našla chvíle na zabudování pětikvaltu. Muselo se sice trochu řezat ale výsledek je suprový. Převodovka je ze Š130, takže jsem musel rozpůlit a vyměnit diferenciál. Ten původní je totiž přizpůsoben na hnací hřídlele typu Lobro. Talířové kolo zůstalo původní, takže převodovka nehučí.

Nápravy byly shnilé jako liška. Přední náprava dostala nová spodní ramena a tlumiče. Zadní poloosy jsem našel v kovošrotě nové !! ( Prý je tam přivezli cigání )
Motor jsem převezl do sklepa a pustil se do něj. Kupodivu neměl klikový hřídel ještě tak strašné vůle, ale byl stejně vyměněn za hřídel ze Š120. ( Kvůli zdvihu 72 mm ) Po změření časování jsem k mé radosti přišel na to, že vačka je z eRka. Nejdříve byl udělán spodek motoru. Pak přišla na řadu hlava. Ventily se přebrousily a následně důkladně zabrousily. Největší fuška byla vyleštit kanály. Dělal jsem to stopovými bruskami a vrtačkou. Ve finále přišla ke slovu vzduchová bruska a gumové kotoučky ( 25.000 otáček ). Kanály se lesknou jako zrcadlo. Karburátor SEDR jsem koupil nový, ale dostal hlavní trysku o 5 setin větší. Erková vačka to potřebuje. Uvažoval jsem o zkráceném sání, ale nejsem si jist. Podle mne bude motor sát hodně teplej vzduch a tudíž bude malá objemová účinnost sání motoru. ( Možná se mýlím )
Komplet zrenovovaná byla elektrická instalace. Kvůli žárovkám 100/80W v hlavních a 100W v pomocných světlometech. Ještě se chystám na dodatečnou montáž dalšího páru po 100W. Změny se též dožádal alternátor. S plnou zátěží ( i plánovanými svěětly ) je odebírán proud o hodnotě bezmála 70 Ampér. Na to by původní alternátor 12V/35A asi nestačil. Proto jsem si sehnal alternátor z vozu Chrysler Voyager, který se pyšní hodnotami 12V/120A. se zvýšeným přenosem výkonu se náš řemen Rubena neporadil, proto jsem jej nahradil řemenem Contitech, který je výborný.

Nakonec bych chtěl říci, že má renovace není 100% a auto má mnoho malých nedostatků. Taky jej nevystavuji, abych se chlubil nebo tak, ale protože jej mám rád a chci se podělit o zkušenosti s Vámi ostatními. Dle mého názoru je eRko nejdokonalejší vůz v naší galaxii a žádné jiné auto se mu nemůže rovnat. Na eRku se mi líbí design, motor, interiér, zkrátka vše. Nemám rád lidi, kteří berou eRko jako věc. U mne je to plnohodnotný člen rodiny, kterému chodím každý večer do garáže přát "Dobrou noc".

PS: Nikdy na své auto nekřičte, protože pak přestane jet. ( To je fakt !!! )

Dan
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 První vlašťovka =-)27.05.2006 21:46:38 


Ahoj Dane, jsem ráda, že se řady našich autorů rozrůstají o "ztracené ovečky" =-)


4447+1793 (67392)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:Alternetor27.05.2006 20:37:24 


Ahoj, co se týče výkonu motoru - není žádný pokles výkonu znatelný. V brzké době přibude článek, kde podrobněji popíšu své zkušenostii s tímto autem. A foto alternátoru Ti pošlu DAN


Unregistered
 Alternetor09.04.2005 08:31:21 


Zarazil me ten alternator.... Skoda ze na fotkach neni videt. Ja jsem pouzil skodovacky 55A. ( podobne duvody ). Pokud jsi namotoval takhle silny neprojevilo se to na vykonu motoru??


329+79 (734)Chrobak.SACEK (VIP uživatel)
    212462756   
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Říjen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:299
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:115720
Celkem návštěv:202943404

Článků:1011
Fotografií:34798
Komentářů:17362
Uživatelů:4427