Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Škoda Favorit 1600 skupina H
Rok výroby: 1991 Obsah motoru: 1596 Vrtání: 78 mm Zdvih: 83.5 mm Kompresní poměr: 11.8:1 Výkon: 123 kW/650 otáček za minutu Kroutící moment: 176Nm/5500 otáček za minutu Hmotnost vozu: 720 kg Akcelerace 0-100: 6 s Maximální rychlost: 240 km/h Převody:
Speciální sportovní automobil pro skupinu H. Motor vpředu, pohon předních kol. Rok výroby 1991. Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s rozvodem OHC. Pětkrát uložený klikový hřídel. Původně osazen dvěmi dvojitými karburátory Weber 45, později vstřikování. Vrtání a zdvih 78,0x83,5 mm, zdvihový objem 1596 cm3, kompresní poměr 11,8:1. Největší výkon 123 kW/6500 mi~ ~, největší točivý moment 176 N.m/5500 otáček za min. Šestistupňová převodovka s možností výměny převodů, včetně stálého převodu v rozvodovce, podle potřeby a charakteru trati. Podvozek obdobný jako u automobilu Skoda Favorit 136 I pro skupinu A. Kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Vpředu s dutými kotouči. Karoserii tvoří ocelový zpevněný skelet s díly z hliníkových nebo plastových materiálů. Přední kapota s mohutným aerodynamicky tvarovaným otvorem pro odvod vzduchu z motorového prostoru. Spodní část vozu je zakryta rovnými hliníkovými panely, tvořícími na zádi difuzor s kanálem pro výfukové potrubí. V původní variantě byl vůz vybaven mohutným zadním spoilerem s maximálně sníženou spodní hranou. V roce 1993 byly jízdní vlastnosti optimalizovány natolik, že bylo možno spoíler odstranit. Došlo tak k dalšímu zrychlení .automobilu. Podle předpisů je pilot chráněn vevařeným ochranným klecovým rámem z chrommolybdenových trubek, exponovaná místa jsou zpevněná přídavnými sváry. Pohotovostní hmotnost 720 kg. Litá kola, pneumatiky Good Year. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 s. Největší rychlost (podle použitých převodů) 240 km/h.
|