Zpět na seznam témat
Téma: Vačka - vent. vůle...
Diskuze začala tímto příspěvkem:
Dobrý den, koupil jsem si do felice vačku 280/280 a tvrde vent. pružiny. I hlavu válců jsem si nechal snížit.. Potřeboval bych vědět, jakým směrem se mám nyní ubírat k naladění správné ventilové vůle. Základ je 0,20 a 0,25 - bude se hodnota nule přibližovat nebo oddalovat?? Podle mého selského rozumu ,je lepší když by byla vůle třeba 0,15 a 0,20 - protože ventil se rychleji otevře je to tak ?? Nemám s tímto žádné zkušenosti, děkuji za radu. :-) Honza
| 23.12.10 v 18:23 Unregistered napsal:
Zdravim. Vážení a milí přátelé,dovolím si na toto téma poznámku.Všeobecně je rozšířen mýtus ohledně ventiové vůle.Ventilová vůle(u motorů škoda OHV) se po zahřátí motoru na provozní teplotu ZVĚTŠÍ a to cca o 0,1mm.-tuto skutečnost Vám řekne každý kvalitní zkušený motorář.Kdo nevěří tak si to bude muset zkusit ale musí být škovný. Na závodních vačkách se seřizují ventily pří PROVOZNÍ teplotě a seřízení nesmí trvat moc dlouho,jinak se musí motor znovu ohřát.Bývají odlehčována zdvihátka a používají se pouze ocelové tyčky(všech 8) Ventiovou vůli by měl dodat ten kdo ji vyrobil,koupil,nebo okopíroval-protože je to dost podstatá hodnota-změnou vůle se mění časování. Na vačce 320/320 za tepla jsem dával dle výrobce 0,15sací/0,35 výfuk- právě kvůli 0,15 na sacím za tepla bývá někdy radost motor startovat=0,05vůle Začal bych na 0,30/0,30 za tepla. Přiložené fotografie:
|
| |