| 15.01.19 ve 20:08 vokim napsal:
Pavel.RS> Torsen se většinou používá jako mezinápravový a jeho výroba je více složitá i když je citlivější než lamelový. Asi nejvíce používaný je lamelový , ale i tady to není jednoznačné. Buď s pevně nastavenou svorností / prokluzem / , nebo s proměnlivou / čím více má jedno kolo tendenci se protáčet , tím se lamely více svírají . Nastavovat předpětí svornosti , ale nejde jen tak , že něco přitáhneš nebo povolíš , je to vžycky o tom ho vyndat a přenastavit na stole.Také záleží na koncepci a to buď s talířovou centrální pružinou , nebo s tlačnými pružinami po obvodě. Každý výrobce chválí to svoje. Tak a máš o čem přemýšlet Do jakého auta to máš. Kdysi před mnoha lety jsem dělal dva . Jeden synovi do Trabanta a druhý do VW Brouk velmi , ale velmi dobrému kamarádovi. Dneska bych do kusové výroby nešel. Pokud to někdo nedělá alespoň po 10 kusech v serii , tak nechat si ho udělat na zakázku jako kusovku , to se nedoplatíš. Ono se to nezdá , ale to jsou hodiny a hodiny u soustruhu a frézy, material nepočítaje. |