ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
584 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!16. Rally ples ŠKODAteam

16. Rally ples ŠKODAteam

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

 <<



Autor:
469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 03.12.2006 - Změněno: 04.12.2006

Rally modely: Lancia Delta HF Integrale



Vůz: Lancia Delta HF Integrale
Posádka: Didier Auriol - Bernard Occelli
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

Motor: řadový 4-válec, blok litinový, hlava hliníková, vrtání/zdvih 84/90 mm, objem 1995 ccm, kompresní poměr 8, výkon 261 PS při 6500 ot/min a točivý moment 282 Nm při 4000 ot/min (platí pro 8-ventil), 297 PS při 7000 ot/min a točivý moment 402 Nm při 4500 ot/min (platí pro 16-ventil), hřídele v hlavě poháněné řemenem, 5x uložená klika, 2 vyvažovací hřídele pro omezení vibrací. Vodou chlazené turbo Garett T3, chladič stlačeného vzduchu, elektronické vstřikování paliva a zapalování Weber IAW.
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale

Údaje o voze: jednokotoučová suchá spojka, 5-stupňová převodovka, mezinápravový diferenciál Fergason, vpředu samosvor ve skříni s rozvodovkou, vzadu rozvodovka se stálým převodem a šnekovým samosvorem Torsen. Zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a spodní příčná ramena, zadní kola na dvojitých příčných ramenech, podélných ramenech a tlumičových vzpěrách. Vinuté pružiny, zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu. Kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Hřebenové řízení s posilovačem, hmotnost 1100 kg.
Zvláštností byly plechové kryty ve tvaru turbíny našroubované na předních kolech. Nabíraly vzduch a zlepšovaly chlazení předních brzd. Konkurence na toto zařízení podala protest, neboť při pohledu shora přesahovalo obrys vozidla. FIA proto zakázala Lancii tento přídavný prvek používat.
Historie, úspěchy + drby:
"Integrála" byla jedním z nejúspěšnějích aut v historii. Továrna Lancia se asi nejlépe připravila na zánik skupiny "B" a Lancia Delta Integrale se vyvíjela v podstatě už v době, kdy béčková S4 ještě sbírala úspěchy. Byla nasazena v r. 1987, nejprve s 8, poté s 16-ventilovým motorem. Vyhrála spoustu soutěží, proto uvádím jen nejznámější: 1. místo na Rally Monte Carlo 1987 a 1989 (Masimo Biasion), 1988 (Bruno Saby), 1990 a 1992 (Didier Auriol). Švédsko: 1988 (Markku Alen). Finsko 1000 jezer: 1987 a 1988 (Alen), 1991 (Juha Kankkunen), 1992 (Didier Auriol). RAC: 1987 a 1991 (Kankkunen), 1988 (Alen).

Titul ve značkách získala Lancie v různých modifikacích v letech 1987 - 1992 nepřetržitě!
V jezdcích si pro zlatý věnec dojel v r. 1987 a 1991 Juha Kankkunen a v letech 1988 a 1989 Masimo Biasion.

Značka Lancia je s 10 vítězstvími dodnes nejúspěšnější torárnou v historii MS značek v rally.

I u nás získávaly Integrály vítězství v mezinárodních soutěžích. Svůj první start s Lancii na Barum rally v r. 1988 proměnil ve vítězství rakušan Franz Wittmann ("caiser Franz") a r v. 1989 ho zopakoval. V r. 1994 vyhrál Rally Bohemia s Integrálou ital Piergiorgio Deila. A Šumavu v r. 1988 legendární Jirka Sedlář. Právě na jeho případě se však ukázalo, jak je náročné udržovat tuto techniku v provozu. Prostředky jeho týmu Podhoran na tento vůz nestačily. Jak sám uvedl, experimentovat v Lancii s destičkami z Tatry není ideální (zaznělo po havárii na Barum rally v témže roce). Na Šumavě několikrát startoval populární ital Riccardo Errani (zvaný "paviani"), jehož průjezdy špicí činovského okruhu prahem napřed byly pro diváky velmi atraktivní. K dalším našim jezdcům, kteří s Lancií startovali patří populární zlínský "Baňa" Josef Sivík, dále Ladislav Křeček a Pavel Valoušek, který s ní před lety předvedl parádní hodiny na Šumavě při dobržďování z plné rychlosti při nočním průjedu kolem kasáren v Janovicích.
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale
!Rally modely: Lancia Delta HF Integrale


Lancia byla "královna" rallyového sportu, kterou později sesadil nástup japonských značek.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
mcfikovy rallye modely
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 36 [ Zobrazit 15 ]
 Krásný modely,,,jeden mi tu ale chybíííííí :-)24.04.2007 12:31:13 


Zdarec Fíííkusi čééééče máš to tu pěkně udělaný,,,POCHVALA !!!! kdo by to řek do takovýho starouše


Unregistered
 "DIDI"07.03.2007 20:36:12 


Veliká škoda,že už mu to tak nejelo za Motorsport.To Colin v Austrálii předvedl lepší střelbu.
Ale jestli se nemýlím,tak s tím Finskem máš pravdu.A všichni seveřané se nestačili divit.Inu,tohle auto bylo dlouho bezkonkurenční !


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 "DIDI"30.01.2007 19:08:53 


To byly doby,kdy to Didimu jezdilo.Pokud vím,byl to první neskandinávec,který dokázal vyhrát 1000 jezer.


Unregistered
 Re:16.01.2007 08:51:31 


Viz několik komentářů níže.....


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 16.01.2007 04:41:07 


Nejezdil s ní taky táta Vaška Pecha ?


Unregistered
 09.12.2006 08:56:44 


Tam jsem byl taky.Ježily se mi vlasy nad odvahou saniťáka který vjel do protisměru RZ ještě než jí zastavili !


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:08.12.2006 15:15:55 


Tím "pak" jsem neměl na mysli časově, ale jako další z výskytů tohoto vozu... Mně se ty roky už také pletou.... Kdyby si Luky tak nestál za tím rokem 94, tak já bych osobně tipoval 93. Prvně s ní startoval 92 v Příbrami, kde mu šlo o titul. Ten tam po dramatické bitvě, kdy mu nešlo dobíjení, takže měnil jednu baterku za druhou, uhájil Blahna s Escortem půjčeným od Sedmidubského, který jezdil celý rok se sierou. Vím, že jsem se šel na tu lancii podívat na okruh u mlíkárny, ale projelo pár aut a pak tam Dolák zbořil toho žlutého escorta, takže jsem žádnou akci neviděl....


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 08.12.2006 10:50:05 


Emil s Lancií sice nestartoval,ale je to můj oblíbený jezdec.Když na Kokoříně vozil novináře,tak dost často po zastavení reagovali jako pasažéři ve filmu "Taxi-taxi".A právě že na ní není zvyklej,tak by to bylo zajímavější a mám jistotu s i l n é h o zážitku.Ale vraťme se na zem. Ta zmiňovaná 3 integrála bude asi co s ní jezdil Valda,ale taky nevím kde skončila.
A nepřivezl je Vaškůj už v 94 ? Možná se pletu,ale myslim že na Barumce byli už v 94,Bohemka se jezdívala před Barumkou.A v 95 byli na Šumavě ?! Já už mám tu hlavu fakt jenom aby mi nepršelo do krku...


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:08.12.2006 09:32:30 


Ten Křečkův kousek v Činově byl v roce 1994. Takže to asi není tak že Vaškůj přivezl nějakou v roce 1995 a "pak" tu byly ty tři modré. Jezdily pod VIB by Noccentini? (co to je?) Já myslel že to bylo pod Jolly Clubem?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:08.12.2006 08:14:39 


Myslím, že Emil s lancií nikdy nestartoval, ale mohu se samozřejmě mýlit.
Nejsprávnější lancie u nás byla asi ta, kterou dovezl Vaškůj myslím v roce 95. Ta prý měla být ta mistrovská po Aghinim. Vím, že pak se s ní svezl na neupřesněném počtu soutěží Dolák a další její osud mi není znám. Pak se u nás objevilo trio modrých lancií se slušným rodokmenem provozovaných VIB by Noccentini, s nimiž měli startovat Křeček, Deila a Jirátko. Křečkova skončila tím vzpomínaným trojným saltem se čtyřmi vruty. S tou po Deilovi jezdil nějaký čas starší Pech rallyecross a dnes ji má v garáži Vavřinec a jezdí s ní do vrchu. O té třetí také nic nevím. Samozřejmě se v mistráku objevila celá řada eNkových verzí. Hojně jsou poslední dobou využívány i v amatérských soutěžích.


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 08.12.2006 05:37:38 


Já jsem skromnej,mě by stačilo svezení v integrále EVO 2 a nelíp s Emilem Trinerem za volantem.A k tomu úplně prázdnej žaludek a Pemprs.Jistota je jistota !


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 06.12.2006 17:18:03 


H: ..já neříkám že bych se rád nesvezl ale určitě bych se bál...


228+13 (120)Terry (Registrovaný)
   385924660
 Re:06.12.2006 10:02:52 


-Terry- To já naopak sním o svezení v S4.....


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 05.12.2006 23:11:27 


Abys tomu rozuměl,pod auty při focení je buď zelený koberec ("tráva") nebo listy z kalendáře,za auty též listy z kalendáře,nad auty já s dvěma světly v "drápech" a před auty Ája s vypůjčeným foťákem. A kolem věčně pobíhající a znervózňující mrňavec.
Prostě jsme se snažili drobet napodobit skutečný auta.


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:05.12.2006 21:33:57 


Já sháním, kupuji, skládám, lepím, barvím a nadávám, poté nastupuje spolupráce mé drahé polovičky při vytváření prostředí, a pak již jen má polovička dovrší dílo cvaknutím spouště foťáku - a je to. Jo a můj kámoš, kterej mi to vypálí na CD (protože vypalovačku jsme zatím nepořídili - až dosud nebyl důvod).
Jinak v krabici jsou výlisky - jako každá jiná slepovačka + návod - většinou anglina a z 90% japonština (ale ta mě fakt nebere).


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 05.12.2006 19:05:35 


Koukali jste se na Lancii Deltu S4 na YouTube.com ... Ja bych se v tom bal jezdit...


228+13 (120)Terry (Registrovaný)
   385924660
 Re:05.12.2006 17:18:05 


To je u těch "angličáků" stejné. Něco vyjde v malé sérii a když na to z počátku netlačím, protože se mi za to nechce ty peníze dát, najednou zjistím, že už modely nejsou. Něco se objeví sporadicky v nějaké dražbě v Německu, Španělsku nebo Anglii. Zatím mám cestu, jak to dostat, jen z Německa a Švýcarska, takže některé skvosty nechám proběhnout prostě jen pro to, že je nemám jak zaplatit a přivézt. Ideální je nějaké Solido nebo Bburago v Čechách za 800....


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 05.12.2006 16:05:16 


Ty diorámy jsou součástí balení každého toho modelu nebo si je děláš sám?


27+31 (29)eMBébé (Registrovaný)
    
 05.12.2006 16:01:05 


Tož přeji úspěšné "pasení" po modelech, u nás po nich loupe očima náš malej. Jen poznámka: ony ty stavenice přijdou taky na docela slušný kačky (cca průměr 800,-, ale pozor Reji model 2.500), takže mi si taky "užijem". A leckdy sehnat bývá taky problém, hlavně když vyjde něco v malej sérii a pak lítáš po vlastech českých jak šílenec aby to ještě nevyprodali, abys nakonec zjistil, že to na prodejny stejně ještě nedorazilo (třeba).


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 05.12.2006 09:38:30 


To já jdu tou "nezábavnou" cestou. Kupuju modely 1:18 kovové hotové a stavím je do té vitríny.... Občas je to také docela sport, převálcovat protivníky v dražbě o ten který model. Jen to pak leze do peněz. Teď pasu po UT fordu escort WRC a po HotWheels Lanceru WRC.....


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 04.12.2006 15:13:01 


Všechny modely jsou v měřítku 1:24, jedná se o plastové slepovačky - tzv. kity - které je nutno barvit a polepovat (bylo uvedeno v článku č. 1 Datsun Bluebird). Výrobci jsou různí: Tamiya, Hasegava, Rewell, Heller, Reji model a Italeri (bylo uvedeno v komentáři u R5Turbo). Koupit si hotovýho angličáka a postavit ho do vitrýny by mě vyloženěn nebavilo. Naopak do modelů ručně dodělávám chybějící díly jako bezp. pásy, části rámů, pedály... Jsem prostě "taký malý pacient".


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 04.12.2006 13:37:39 


Určitě by bylo u modelu též zajímavé napsat, od jského je výrobce, v jakém měřítku, jestli kovový, nebo plastová slepovačka. Také mám doma spoustu modýlků, tak ať mám inspiraci pro doplnění sbírky.


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 Re:04.12.2006 13:34:42 


Ten výraz skoro civilní....... Je to prostě rozdíl mezi Béčkem a Ačkem....


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 04.12.2006 12:36:44 


ta křečkovo pirueta je na kazete od JNK studia z historie Rally šumava mam to doma


4855+674 (5529)LRman (Registrovaný)
   408228271  
 04.12.2006 12:34:39 


Jasně, zkusím to, viděl jsem to dokonce ze dvou úhlů. Jeden mám na VHS doma a o druhém vím, taky na VHS. Jen nevím jak to dostanu do počítače.
Jinak bych neřekl že koncepce je nějak podobná. Obojí má sice pohon čtyř kol, ale S4 má motor uprostřed, navíc přeplňovaný turbokompresorem. S4 byla vlastně jen rám obalený "plastama" zatímco Integrale je oproti S4 řekněme skoro civilní auto :o) Ale obrázek je to moc hezký, to se musí nechat...


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 04.12.2006 12:20:27 


H.má pravdu,na průřezu je opravdu S4.Nesehnal jsem kvalitní průřez integrálou,tak jsem dal tohle,koncepce je podobná.Luky,jestli můžeš,tak sem někam dej to Křečkovo video.Byl jsem na jiné RZ a neviděl jsem to.A sposta dalších lidí taky ne,ráááádi bychom se pokoukali.Předem dííík !!!


469+333 (802)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 04.12.2006 12:05:15 


Ještě pro upřesnění obsahu obrázků, na průhledu autem není integrale, ale delta S4......


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 04.12.2006 12:02:28 


Abych objasnil ten sled Lukyho Anglických výrazů, ten udává, kolik vrutů (otoček kolem osy X) udělá oběkt při daném saltu (otočce kolem osy Y). Pro doplnění udejme, že hodiny jsou jedna otočka kolem osy Z. full-double-full-full je klasická figura, kdy akrobat udělá ve třech saltech 4 vruty, přičemž 2 jsou v tom prostředním. (A Valenta jich umí i 5) Křeček předvedl něco podobného s tím, že by bylo vhodno uvést i počty očesaných stromů, ulámaných koleček a zmačkaných plechů.....


9798+1396 (20149)H. (VIP uživatel)
        
 Re:04.12.2006 11:45:05 


No původně jsem myslel toho Křečka, ale možná by nevadilo i to druhý, tak pro porovnání, viď? :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 04.12.2006 11:39:15 


Čínova nebo Ledovýho dechu?


3069+1793 (4862)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:04.12.2006 11:32:27 


Někde zkusím vypátrat video


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:04.12.2006 11:26:26 


No, leta jsem nevlastnila to správné přenosové zařízení, na kterým bych si to mohla nastudovat Ale určitou představu mám


3069+1793 (4862)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 Re:04.12.2006 11:03:09 


Tys nikdy neviděla (třeba na Olympiádě) skákat Aleše Valentu jeho Ledový dech? Tak tak nějak to vypadalo :o)


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:04.12.2006 10:54:21 


Luky, mohl bys to ženskejm přeložit? *blush*


3069+1793 (4862)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 04.12.2006 10:25:45 


Ještě bych dodal že Laďa Křeček předvedl v roce 1994 s Lancií italského Jolly Clubu v Činově něco, co by se dalo nazvat jako "full-double-full-full". Naštěstí všichni stačili utéct a i posádka vylezla nezraněna


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 04.12.2006 10:21:01 


No, doma bych to asi mít nemohl... bych se do toho snažil za každou cenu nasednout


143319+2829 (1578398)Daves (Administrátor)
      
Celkem záznamů: 36 [ Zobrazit 15 ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Květen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:780
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:140018
Celkem návštěv:182658968

Článků:1010
Fotografií:34703
Komentářů:17296
Uživatelů:4403